Перед початком роботи телефонної лінії, Олександр Мазурчак провів брифінг для журналістів, на якому повідомив про останні напрацювання Державної житлово-комунальної інспекції. До інспекції найбільше надходить скарг щодо встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги. Часто таким чином висвітлюються глибокі системні проблеми галузі. Наприклад, через неконтрольоване владою безсистемне встановлення індивідуального опалення у багатоквартирних будинках Ужгорода, вартість централізованого опалення для решти споживачів зросла з 4 до 9 гривень за квадратний метр. Таким чином люди, які не можуть дозволити собі встановлення індивідуального опалення, тепер не по кишені сплата великих тарифів за централізоване опалення.
Із травня поточного року згідно Постанові КМУ №529 підвищення тарифів на житлові послуги можливе лише після їх обговорення на по будинкових громадських слуханнях. Перший заступник міністра повідомив, що загалом по різних регіонах України вже проведено понад 16 тисяч громадських слухань. Досвід проведення слухань довів, що часто, зокрема, у Києві причиною завищення тарифів на житлові часто невірне визначення розміру прибудинкових територій, а відтак і завищення витрат на їх прибирання. Тому у столиці спостерігається парадокс, коли вартість послуги у будинку на Хрещатику становить всього 2 грн. за кв. метр, а на Осокорках сягає 7 грн.
Нині у Міністерстві з питань житлово-комунального господарства України розроблено зміни до Постанови КМУ №529, які удосконалять деякі її положення, зокрема внесуть доповнення у Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Розроблено й проходять обговорення Методичні рекомендації щодо підготовки організації та проведення громадських слухань. Крім того, профільне Міністерство розробило Порядок проведення перерахунку за ненадані, надані у неповному обсязі, зниженої якості послуги з центрального опалення, холодного, гарячого водопостачання та водовідведення. Всі ці нормативні документи покликані поліпшити якість надання житлово-комунальних послуг.
Олександр Мазурчак наголосив, що завдяки втручанню, в межах повноважень, інспекторів ДЖКІ, проведеним відповідним перевіркам в різних областях протягом 9 місяців, за неякісні житлово-комунальні послуги споживачам вже відшкодовано понад 1 мільйон 370 тисяч гривень.
Протягом двох годин роботи прямої телефонної лінії Кабміну, Перший заступник міністра-начальник Державної житлово-комунальної інспекції Олександр Мазурчак відповів на 26 дзвінків громадян з Черкаської, Донецької, Київської, Житомирської, Тернопільської областей, міст Київ, Харків, Львів, Херсон, Миколаїв, Кривий Ріг, Дніпродзержинськ, Мелітополь, Бердянськ.
Частина звернень потребує детального розгляду, тому відповідь на них заявники отримають від територіальних представництв ДЖКІ. Проблеми, допомоги у розв’язанні яких просили громадяни, стосувалися: отримання житла пільговиками, кредитування будівництва житла, приватизації земельних ділянок, відселення з аварійного будинку, ремонту квартирних систем опалення, встановлення будинкових лічильників електроенергії, приватизації кімнат у гуртожитку, створення ОСББ, правомірності надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, оплати утримання ліфтів тощо.
Так, Державною житлово-комунальною інспекцією буде перевірено ситуацію, що склалася у Херсоні, по вулиці Рози Люксембург 1а. «Хрущовку», розташованою за цією адресою, перший поверх якої вже чи не по вікна вріс у землю, а газові труби прогинаються, й водопостачання донедавна було припинено, - багато років тому визнано небезпечною для проживання, та нікого з мешканців ще й досі не переселено. У Кривому Рогу в мікрорайоні «Всебрацкая 2» мешканці багатоповерхових будинків змушені сплачувати 21 гривню на місяць на утримання ліфта, що складає третю частину усієї суми оплати житлових послуг з однієї квартири. Ініціативний мешканець Миколаєва пропонує у будинку, де мешкає , створити ОСББ, при цьому наражається на опір ЖЕКа.
Деякі громадяни не лише розповідали про труднощі, а й висловлювали побажання щодо регулювання законодавства у сфері надання житлово-комунальних послуг, що засвідчує факт обговорення у суспільстві та визнання необхідності реформи галузі.
Частина звернень, не стосувалася питань, які знаходяться у веденні Міністерства з питань житлово-комунального господарства, а були «криком душі», який потребує посилення уваги влади. Зокрема, із Тернопільської області телефонували про відсутність у сільських аптеках ліків від грипу, із Краматорська про неможливість забезпечення дитячих та лікарняних закладів доступним за ціною цукром…