Державна житлово-комунальна інспекція, яку було створено в структурі Міністерства з питань житлово-комунального господарства України за рішенням Кабміну влітку цього року, працює і вже можна говорити про перші справи, розглядом яких займаються її інспектори.
Наразі представники інспекції виїхали до Луганської області для перевірки скарг населення щодо якості і вартості водопостачання в цьому регіоні. На початку року тамтешній водоканал було передано в концесію, що співпало із підняттям тарифів на воду. Одне із завдань інспекції – з’ясувати чи вплинули зміні у тарифах на якість надання послуг.
Іще одна група інспекторів працює у Закарпатті, звідки надходили скарги населення на неякісне опалення. Серед проблем, на які представники Державної житлово-комунальної інспекції звернуть особливу увагу на доцільність масового переведення квартир у багатоквартирних будинках на індивідуальне опалення. Представники інспекції беруть участь у перевірці щодо правомірності прийнятого КМДА рішення про підвищення тарифів на тепло і воду у 10 разів для 16-ти категорій споживачів. Зокрема, інспектори Державної житлово-комунальної інспекції перевіряють документацію «Київенерго» та Дарницької ТЕЦ щоб з’ясувати яким чином проводилися розрахунки, які складові було закладено у тариф. А також чи було витримано порядок самої процедури проходження затвердження тарифів у Київській міськдержадміністрації.
Перший заступник Міністра з питань житлово-комунального господарства України – начальник Державної житлово-комунальної інспекції Олександр Мазурчак , коментуючи результати роботи інспекції у Києві, зазначив:
- Перевірка ще триває, але вже можна із впевненістю констатувати, що неправомірним є виокремлення16-ти категорій, для яких було підвищено тарифи у 10 разів. Підприємства, що перевіряються, не змогли надати відповідних реєстрів таких категорій споживачів, ні обґрунтування підвищення тарифів. Їх і не могло бути, адже законом визнаються лише три категорії споживачів. А ті шістнадцять категорій, до яких віднесли разом зі стріп-барами, казіно ще й Кабмін та інші державні установи, визначені і введені КМДА неправомірно, всупереч законодавства, популістично. Таке рішення про підвищення тарифів просто неможливо виконати, адже у «Київенерго» немає на обліку таких абонентів як стріп-бари, там юридичною мовою зазначені підприємства, товариства тощо.
Хоч резерви для справедливого стягнення сплати за опалення у столиці, звичайно, є. Наприклад, якщо квартира використовується не як житло, а під офіс, то цілком логічно, що ці споживачі мають платити втричі більше. Але щоб, обґрунтувати підвищення їм тарифів спершу треба провести інвентаризацію, за її результатами укласти нові угоди вже не з фізичними, а з юридичними особами. За даними, представленими Дарницькою ТЕЦ, таких об’єктів налічується лише до 50-ти. Насправді ж їх тисячі, це і є найбільшим резервом.
Олександр Мазурчак наголосив, що звіт Державної житлово-комунальної інспекції за результатами перевірок у Києві, Луганській та Закарпатській областях можна очікувати вже наступного тижня.
|