Затверджено
постановою Кабінету
Міністрів України
від _____________ № _____
ПРАВИЛА
надання послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків
Загальні положення
1. Ці Правила регулюють відносини між суб'єктом господарювання – юридичною особою, предметом діяльності якого є надання послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків (далі – управитель), власниками, співвласниками приміщень, будинків, споруд, житлових комплексів або комплексів будинків і споруд (далі – власники, співвласники).
2. Управління будинком, спорудою або групою будинків і споруд (далі – управління) – це дії, спрямовані на забезпечення сталого функціонування будинку, споруди або групи будинків та прибудинкової території відповідно до їх цільового призначення і збереження їх споживчих якостей, а також на забезпечення потреби власників, співвласників, наймачів, орендарів окремих житлових і нежитлових приміщень (далі – споживачів) в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.
3. Об’єктом управління (далі – об’єкт) визначається окремий житловий будинок, споруда або група будинків і споруд, які становлять цілісний житловий комплекс, разом з прилеглими до них прибудинковими територіями, що надається в управління.
Функції управління власники, співвласники здійснюють самостійно чи через управителя.
Управитель визначається власниками, співвласниками у встановленому порядку.
4. Послуга з управління будинком, спорудою або групою будинків (далі – послуга з управління) – це результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби власників, співвласників в ефективному управлінні належним їм майном, підтримання об’єкта в належному технічному стані, задоволенні потреб споживачів у житлово-комунальних послугах.
Надання послуг з управління передбачає виконання таких функцій:
- планування заходів щодо збереження та сталого функціонування об’єкта, наданого в управління, та забезпечення споживачів житлово-комунальними послугами відповідно до вимог пункту 13 цих Правил;
- балансоутримання об’єкта відповідно до вимог пункту 14 цих Правил;
- організацію належної експлуатації та утримання об’єкта відповідно до його цільового призначення відповідно до вимог пунктів 15-17 цих Правил;
- організацію надання споживачам житлово-комунальних послуг відповідно до встановлених нормативів, норм, стандартів, порядків і правил відповідно до вимог пунктів 18-21 цих Правил;
- організацію роботи з власниками, орендарями та наймачами житлових і нежитлових приміщень об’єкта, відповідно до вимог пунктів 22-24 цих Правил;
- проведення заходів щодо енергозбереження відповідно до погодженого із замовником планом.
5. Замовниками послуги з управління є власники, співвласники усіх житлових і нежитлових приміщень об’єкта (далі – замовник). Для надання послуги з управління вони можуть самостійно укласти з управителем договір, що оформляється на основі типового договору про надання послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків (далі – договір управління) та вчиняти дії з його виконання чи уповноважити будь-яку юридичну або фізичну особу на здійснення від їх імені такого правочину та пов’язаних з цим дій.
Договір управління нерухомим майном підлягає нотаріальному посвідченню і державній реєстрації.
Управитель може укладати договори на виконання окремих видів робіт чи управління окремими об’єктами, якщо це передбачено договором управління.
Якщо за договором управління управителю доручається виконання не всіх функцій з управління, решту функцій замовник виконує самостійно.
Якщо об’єкт знаходиться у спільній власності кількох співвласників, вони відповідно до своєї частки у праві спільної часткової власності зобов'язані брати участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна, у сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів), а також нести відповідальність перед третіми особами за зобов'язаннями, пов'язаними із спільним майном. Рішення щодо надання певній особі повноважень на укладення та виконання договору управління таким об’єктом приймається за згодою усіх співвласників. У разі якщо згоди між ними не досягнуто, функції такої особи виконують:
для об’єктів, що знаходяться у сфері управління територіальної громади, – органи місцевого самоврядування;
для об’єктів, що знаходяться у державній сфері управління, – державні підприємства, установи, організації, на балансі яких знаходиться об’єкт.
Договір управління об’єктом, що знаходиться у спільній власності кількох співвласників, є публічним, і його умови встановлюються однаковими для всіх споживачів, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги.
6. Фахівці управителя, які безпосередньо забезпечують виконання функцій з управління, повинні мати відповідну освіту та один раз на два роки підвищувати свою кваліфікацію.
Кваліфікаційні вимоги до фахівців управителя, порядок проходження та примірні навчальні програми підвищення кваліфікації, а також перелік посад, для обіймання яких передбачається підвищення кваліфікації, затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.
Управитель несе відповідальність за функціонування і збереження споживчих властивостей об’єкта, наданого в його управління, відповідно до його цільового призначення, а також за забезпечення потреби споживачів в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.
7. Для забезпечення виконання умов договору управління щодо належного функціонування і збереження споживчих властивостей об’єкта та надання споживачам житлово-комунальних послуг відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, управитель у порядку, передбаченому чинним законодавством, укладає договори із споживачами, виконавцями та виробниками житлово-комунальних послуг та здійснює контроль за їх виконанням.
|