Приветствую Вас Гость | RSS Понедельник
23.12.2024, 10:47
Форма входа
Главная Регистрация Вход Поиск
Меню сайта
Календарь новостей
«  Май 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзья сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 382
Статистика
Главная » 2009 » Май » 12 » [07.05.2009] Державна житлово-комунальна інспекція – дієвий інструмент державного та народного контролю за якістю житлово-комунальних послуг
[07.05.2009] Державна житлово-комунальна інспекція – дієвий інструмент державного та народного контролю за якістю житлово-комунальних послуг
10:01
7 травня 2009-го року в агентстві «Укрінформ» відбулась прес-конференція на тему: «Державна житлово-комунальна інспекція – дієвий інструмент державного та народного контролю за якістю житлово-комунальних послуг. Результати перевірок у столиці та регіонах України».На запитання журналістів відповідав начальник Державної житлово-комунальної інспекції Сергій Зімін.

Сергій Зімін висловив співчуття родинам загиблих в м. Дніпропетровську, де вночі 7 травня за адресою вул. Гагаріна 127, внаслідок вибуху в приміщенні салону ігрових автоматів, загинуло 9 чоловік та постраждало 11. Сергій Георгійович підкреслив, що центральні органи виконавчої влади не залишили без уваги цю надзвичайну подію - під головуванням Віце-прем’єр Міністра України Олександра Турчинова утворено комісію з розслідування даного інциденту. До складу комісії увійшов заступник Міністра з питань житлово-комунального господарства України Руслан Крамаренко.

Початок реалізації завдань інспекції у семи регіонах України

Наказом Міністра з питань житлово-комунального господарства України за поданням начальника Інспекції призначено перших сім керівників територіальних органів Держжитлокомунінспекції в: АР Крим, Вінницькій, Запорізькій, Рівненській, Сумській, Харківській областях та м. Севастополі.
- Роботу Інспекції саме в цих регіонах розпочато невипадково. Адже з АР Крим до Мінжитлокомунгоспу протягом 2008 року надійшло 133 звернення громадян з питань незадовільних житлово-комунальних послуг та стану галузі, що складає 3,4 % від всіх звернень, які надійшли до Міністерства. А з Харківської області до відповідно 240 звернень громадян, що склало 6,1 % від всіх звернень. Так що новопризначеним керівникам є над чим працювати – зазначив начальник Державної житлово-комунальної інспекції. Сергій Зімін.

Фахівці вже окреслили загальну картину сучасного стану житлово-комунального господарства в зазначених регіонах. Вона є характерною і для інших регіонів країни: низький рівень відшкодування тарифами витрат на виробництво послуг, звідси й погана їх якість. Наприклад, в Криму, не дивлячись на те, що цей регіон є лідером зі створення прогресивної форми утримання житлових будинків – ОСББ, рівень відшкодування витрат на утримання житла складає всього 32%. Крім того, в усіх регіонах незадовільним є технічний стан житлового фонду, який у зв’язку з незначними вкладеннями у проведення капітальних ремонтів, продовжує погіршуватися. Влада на місцях не поспішає розробляти оптимізовані схеми теплопостачання населених пунктів, а рівень розрахунків підприємств теплокомуненерго за природний газ не перевищує 25-30 %, що загрожує відключеннями опалення у житловому фонді.


Залучення громадських інспекторів як інструменту народного контролю за якістю житлово-комунальних послуг

Зрозуміло, що чисельністю всього у 338 осіб Інспекція не зможе підняти рівень якості надання житлово-комунальних послуг, виявити всі недоліки і недоробки в житлово-комунальному господарстві всієї країни та ретельно прослідкувати за їх усуненням. Тому Державна житлово-комунальна інспекція чекає на серйозну підтримку ще від однієї категорії помічників – громадських інспекторів.
Громадськими інспекторами можуть бути фахівці, які мають вищу освіту та бажання здійснювати державний житлово-комунальний контроль на громадських засадах. Громадський інспектор повинен пройти навчання та стажування під керівництвом головного державного інспектора. Громадські інспектори діють в межах повноважень територіального органу Держжитлокомунінспекції, який видав та зареєстрував їхні посвідчення.
Під час виконання завдань громадським інспекторам надається право: безперешкодного доступу до об’єктів сфери житлово-комунального господарства незалежно від форм власності в порядку, встановленому законодавством; в разі виявлення недотримання вимог законодавства в сфері житлово-комунального господарства разом з посадовими особами Держжитлокомунінспекії вносити пропозиції щодо складання протоколів адміністративних правопорушень; фіксувати процес здійснення контрольного заходу чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки; приймати участь у проведенні експертизи, технічній діагностиці обладнання, отриманні довідок, пояснень, матеріалів, відомостей з питань, що виникають під час державного контролю.
У квітні поточного року Інспекція закінчила розробляти Положення про громадських інспекторів, яке буде направлено до Міністерства юстиції на реєстрацію.

- Отже, громадськими інспекторами можуть стати споживачі житлово-комунальних послуг, люди з активною позицією, які хочуть допомогти налагодити комунальний комфорт у своїх будинках і містах. Держжитлокомунінспекція нині вже має 40 кандидатів у громадські інспектори – зазначив начальник Державної житлово-комунальної інспекції Сергій Зімін.

Резонансні результати перевірок підприємств водопостачання та водовідведення у столиці та в регіонах країни

За період функціонування Держжитлокомунінспекції проведено понад 35 перевірок з дотримання суб’єктами житлово-комунальних послуг вимог законодавства у житлово-комунальній сфері. Інспекція досягла значних результатів, серед яких значимими стали: призупинення введення КМДА необґрунтованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій; запровадження заходів щодо своєчасного включення тепла в житлових будинках та на об’єктах соціальної сфери в м. Ужгороді та смт Воловець Закарпатської області; переведення на цілодобове водопостачання м. Молодогвардійськ, усунуто суттєві недоліки у роботі підприємств водопостачання міст Краснодон та Красний Луч Луганської області тощо.

- Разом з тим Інспекцією активізовано діяльність з проведення перевірок у водопровідно-каналізаційному господарстві м. Києва, де стан водопровідно-каналізаційного господарства з кожним днем погіршується і загрожує катастрофами. Про результати перевірок було повідомлено на брифінгу 16 квітня. Але столична влада не поспішає братися за розв’язання комунальних проблем і вкладати у реконструкцію водопровідно-каналізаційного господарства кошти. Шостого травня на столичному водопроводі знову сталася серйозна аварія, за іронією долі - прямо навпроти будівлі Генеральної прокуратури. Як наслідок без води залишилися 9 житлових будинків та один навчальний заклад – підкреслив Сергій Зімін.

Держжитлокомунінспекція розширює географію перевірок по всій території країни, підтвердженням чого є проведені нещодавно перевірки підприємств водопровідного господарства м. Бровари Київської області, м. Борислава Львівської області. На виконання доручення Кабінету Міністрів України, Першим заступником Міністра – Головним державним інспектора Олександром Мазурчаком 27-28 квітня 2009 року здійснено перевірку обґрунтованості тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у місті Одеса.
З’ясовано, що тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення в м. Одеса, погоджені для філії «Інфоксводоканал» рішенням виконкому Одеської міської ради від 25.09.08 № 1074, передбачають рівень рентабельності на послуги водопостачання - 16,22%, на послуги водовідведення – 18,60%, хоча за законодавством не повинні перевищувати 12%. Діючі тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для чотирьох категорій споживачів нижчі від розміру економічно обґрунтованих витрат. В той же час тарифи для категорій «бюджетні установи» та «інші споживачі» погоджено на рівні значно вищому собівартості послуг. Отже, зазначеним рішенням орган місцевого самоврядування м. Одеси запроваджує перехресне субсидіювання одних категорій споживачів за рахунок інших, що призводить до збільшення споживчих витрат населення на товари та послуги промислових виробників та порушує статтю 31 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.

Філією «Інфоксводоканал» ТОВ «Інфокс» обслуговуються споживачі 14 населених пунктів Одеської області, але тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення не погоджені місцевими органами самоврядування, що є порушенням п. 2 статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та п. 3 статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
 
Взято с веб-ресурса http://www.minjkg.gov.ua/index.php?id=1706
Просмотров: 4482 | Добавил: DreaMeR | Рейтинг: 1.0/1 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Copyright MyCorp © 2024