Приветствую Вас Гость | RSS Понедельник
29.04.2024, 14:28
Форма входа
Главная Каталог статей Регистрация Вход Поиск
Меню сайта
Категории каталога
Авторские материалы специалистов [5]
Авторские материалы профессионалов и специалистов в области жилищно-коммунального хозяйства
Материалы журналистов, аналитиков [22]
Материалы журналистов, аналитиков и других авторов, которым небезразличны проблемы жилищно-коммунального хозяйства.
Українск. центр нерухомої власності [11]
ТОВ «Група компаній «Український центр нерухомої власності»» - спеціалізована юридична компанія, основною метою діяльності якої є надання підприємствам житлово-комунального господарства послуг спрямованих на ліквідацію дебіторської заборгованості та підвищення платіжної дисципліни населення. Своїм клієнтам ми пропонуємо повний комплекс послуг на всіх етапах роботи із боржниками: • досудове врегулювання спорів; • судовий розгляд справ; • примусове стягнення боргу; • викуп боргів.
Друзья сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 382
Статистика
Главная » Статьи » Материалы Веб-ресурсов » Авторские материалы специалистов

Про стан реформування житлово-комунального господарства Харківської області.

Про стан реформування житлово-комунального господарства Харківської області.

РІШЕННЯ  КОЛЕГІЇ №    9
26 липня 2007 р.
м. Київ

Розглянувши питання про стан реформування житлово-комунального господарства Харківської області, колегія зазначає.

У області  проводиться робота щодо удосконалення управління об’єктами житлово-комунального господарства, демонополізації та створення конкурентного середовища на ринку послуг.

Реформування житлово-комунального господарства здійснюється відповідно до Програми розвитку і реформування житлово-комунального господарства Харківської області на 2003-2010 роки, яка затверджена рішенням обласної Ради від 28 жовтня 2003 року, проте не скоригована відповідно до Закону України „Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки” та не затверджена сесією обласної ради.

Із 27 районних Програм реформування і розвитку житлово-комунального господарства 8 не приведено у відповідність до вимог вищезазначеного Закону, що не дає можливості комплексно і системно вирішувати існуючі проблеми галузі, підвищувати якість послуг та доступність до них різних верств населення.

Погіршується технічний стан комунальної інфраструктури. Старіє житловий фонд  - 0,8 %  житлових будинків комунальної власності перебувають у ветхому стані.  Із 9093 ліфтів – 40,8% або 3709 ліфтів  відпрацювали свій нормативний строк експлуатації. З технічних причин на даний час не працюють 516 ліфтів (5,7%), з яких 376 ліфтів простоюють більше року.  

У ветхому та аварійному стані   перебувають 26,8 % водопровідних мереж області (у м.Харкові-30%), при середньому в країні 33,9% та 44,3% каналізаційних мереж  (у м. Харкові - 71%), при середньому в країні 31,8%.         

З 2395,7 км теплових мереж  566,7 км, або 23,7% є аварійними.

Понад 90 відсотків рухомого складу міськелектротранспорту відпрацювало нормативний термін експлуатації і підлягає списанню.

Залишається нестабільним фінансовий стан підприємств галузі. Обсяги збитків підприємств житлово-комунального господарства Харківської області у 2006 році склали  230,6 млн.грн., що складає 8,7 % від загальної суми збитків по Україні  (2 635,1 млн.грн.), у тому числі на підприємствах комунальної теплоенергетики – 152,2 млн.грн. (або 66,0 %), водопровідно-каналізаційного господарства – 21,5 млн.грн. (або 9,3 wacko та підприємствах з утримання житлового фонду – 56,9 млн.грн (або  24,7%).

За підсумками роботи у першому кварталі 2007 року підприємствами комунального господарства міста Харкова отримано прибуток у сумі                    26,7 млн.грн. у тому числі:  водопровідно-каналізаційного господарства – 14,7 млн.грн. та комунальної теплоенергетики – 12,0 млн.грн. На противагу їм підприємства міст обласного значення та більшості інших населених пунктів області, незважаючи на підвищення тарифів, працюють збитково.

Загальна сума прибутків підприємств з утримання житлового фонду області складає 422,8 тис.грн.

Значними є обсяги дебіторської та кредиторської заборгованостей, які станом на 01.06.2007р. складають 850,3 млн.грн. та 873,3 млн.грн  відповідно.

Тарифи на послуги теплопостачання для бюджетних та комерційних споживачів переглянуті лише в 7 районах та 4 містах області, а у решті населених пунктів області не підвищені та не відповідають економічно обґрунтованим виробничим витратам.

Незважаючи на суттєве підвищення тарифів у кінці 2006 року підприємства з надання послуг тепло-, водопостачання та водовідведення у більшості населених пунктів області продовжують працювати збитково (крім м.Харкова), що є наслідком механічного підвищення тарифів без удосконалення організації роботи підприємств та використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів.

У житловому фонді повільними темпами здійснюється формування реального власника житла. Станом на 01.07.2007р. в області діє лише 288 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), що складає 6,4% від загальної кількості багатоквартирних будинків (5 і більше поверхів). По Україні цей показник складає 8,2% , по Полтавській області – 10,3%, Луганській – 8,4%,  Донецькій – 7,2%. У м. Харкові створено 192 об’єднання, що складає –  2,1% багатоквартирних будинків. У першому півріччі цього року кількість об’єднань в області зросла лише на 10 одиниць.

У переважній більшості міст (селищ) зберігається монополія комунальних ЖЕКів. Власники житлових будинків не завжди мають можливість обирати серед виконавців зазначених послуг найкращого через недостатність пропозицій на цьому ринку.

Станом на 01.07.2007 кількість приватних підприємств, залучених до обслуговування житлового фонду становить 16 одиниць (Валківський район – 1; Дергачівський район – 4; Зміївський район – 1; Лозівський район – 1; Харківський район – 1; м. Ізюм – 1; м. Куп’янск – 1; м. Лозова – 6),  які утримують 5,4% багатоповерхових будинків.  Тоді як у Донецькій цей показник становить –  16,9%; у Дніпропетровській – 14,9%; у Луганській – 14,7%.

Запроваджується управління комунальним житловим фондом через утворення служб єдиного замовника.

Ефективно працює служба єдиного замовника у місті Лозовій. Проводиться робота із створення таких служб у містах Чугуєві та Ізюмі.

Рішенням Харківської міської ради створено комунальне підприємство “Жилкомсервіс”, яке з 01.01.2007р. виконує функції єдиного замовника з управління будинком, спорудою або групою будинків у м. Харкові.

Проте, відбір підприємств з надання послуг по утриманню житлових будинків та прибудинкової території визначено адміністративно, а не за конкурсом.

Не розроблені концептуальні підходи до розвитку теплового господарства області. Оптимальні схеми теплопостачання населених пунктів розроблені  та   затверджені   лише   в  м. Харкові,   м. Вовчанську,  м. Ізюмі,   м. Куп’янську, c. Нова Водолага.

Не  врегульовані  взаємовідносини  між водо-, та  теплопостачальними  організаціями  м. Харкова щодо оплати за обсяг питної води  відпущеної  в систему гарячого  водопостачання.

Розглянувши стан розвитку і реформування житлово-комунального господарства Харківської області і враховуючи невідкладність та соціальну значимість інституційних та економічних перетворень на шляху інтегрування галузі до ринкових умов господарювання, колегія Мінжитлокомунгоспу 

ВИРІШИЛА:

1. Головному управлінню житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської облдержадміністрації (Бесараб А.І.) спільно з органами місцевого самоврядування:

1.1. У двохмісячний термін після внесення змін до Закону України «Про загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки” забезпечити коригування обласної та районних програм реформування і розвитку ЖКГ та їх затвердження сесіями відповідних рад;

1.2. Здійснити моніторинг стану реформування житлово-комунального господарства області в розрізі районів,

термін: до 31.08.07 року;

1.3. Запровадити аналіз, з виїздом на місце, стану реформування житлово-комунального області відповідно до проведеного моніторингу та за результатами аналізу готувати зазначені питання для розгляду на засіданнях колегії Головного управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури,

термін: щоквартально;

1.4. Забезпечити організацію ефективного управління у сфері виробництва і надання житлово-комунальних послуг шляхом:

  • збільшення частки загальної площі, що обслуговується об’єднаннями співвласників  багатоквартирних будинків до 23%;
  • збільшення загальної площі багатоквартирного житлового фонду, що передана в управління керуючим компаніям, управителям до 31%,
термін: протягом 2007-2008 років;

1.5. Забезпечити впровадження фінансових механізмів стимулювання застосування енергозберігаючих технологій і обладнання для скорочення питомих витрат енергетичних і матеріальних ресурсів,

термін: протягом 2007-2008 років;

1.6. Забезпечити виконання вимог законодавства щодо повного відшкодування суб’єктам господарювання економічно обґрунтованих витрат, пов’язаних з виробництвом та наданням житлово-комунальних послуг,

термін: постійно;

1.7. Забезпечити узагальнення результатів аналізу, проведеного  органами місцевого самоврядування області, та подання до Мінжитлокомунгоспу пропозицій щодо стабілізації фінансово-економічного стану підприємств,

термін: до 1 січня 2008 року;

1.8. Забезпечити контроль за  станом розрахунків комерційних споживачів області за спожиті  комунальні послуги,

термін: упродовж 2007- 2008 років;

1.9. Забезпечити розповсюдження досвіду Харківської міської ради щодо заходів підтримки об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів та житлових кооперативів,

термін:  упродовж 2007 – 2008 років;

1.10. Поширити в області досвід роботи Лозівської дирекції єдиного замовника (ДЄЗ),

термін: IІ півріччя 2007 року;

1.11. Активізувати роботу щодо залучення приватних підприємств до утримання та обслуговування житлового фонду та запровадження послуг з управління житловим фондом,

термін: постійно;

1.12. Взяти на  контроль проведення робіт щодо реконструкції системи теплопостачання м. Первомайськ з метою своєчасної підготовки та проведення опалювального сезону 2007-2008 р.р,

термін: жовтень 2007 року;

1.13. Забезпечити контроль за дотриманням підприємствами ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення,

термін: постійно;

1.14. Розробити заходи щодо зменшення втрат і витрат питної води, приведення індивідуальних технологічних нормативів використання питної води відповідно до  галузевих норм,

термін: вересень 2007 року;

1.15. Забезпечити виконання вимог п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.04 № 265 „Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами” щодо розроблення та затвердження відповідних місцевих програм поводження з твердими побутовими відходами,

термін: грудень 2007 року;

1.16. Привести разом з Дергачівською райдержадміністрацією у відповідність до вимог Закону України "Про поховання та похоронну справу" функціонування приватного кладовища товариства з обмеженою відповідальністю "Ритуал-сервіс" у Дергачівському районі та увести у штатний розпис структурного підрозділу облдержадміністрації посаду фахівця з питань поховання та похоронної справи,

термін: до 01.01.2008 року;

1.17. Звернути увагу на незадовільні обсяги з погашення заборгованості з виплати заробітної плати на підприємствах галузі та визначити причини, які зумовлюють заборгованість із виплати заробітної плати по кожному підприємству галузі, розробити та реалізувати заходи щодо їх усунення, забезпечивши погашення заборгованості на економічно активних підприємствах,

термін: 01 жовтня 2007 року;

1.18. Забезпечити проведення консультацій з громадськістю з питань реалізації державної політики у галузі реформування і розвитку житлово-комунального господарства, вирішення місцевих питань у цій сфері шляхом організації громадських слухань, «круглих столів», конференцій, семінарів тощо,

термін: постійно.

2. Рекомендувати  органам  місцевого самоврядування вжити заходів щодо:

2.1. Проведення інвентаризації комунального майна у сфері житлово-комунального господарства та створення реєстрів майнових комплексів, що перебувають у власності територіальних громад сіл, селищ, міст та спільній власності територіальних громад районів та області ;

2.2. Розроблення і впровадження стратегічних планів та бізнес-планів розвитку підприємств водо-, теплопостачання та водовідведення;

2.3.  Розроблення та затвердження регіональних програм розвитку та схем теплопостачання населених пунктів;

2.4. Проведення конкурсного відбору підприємств на надання житлово-комунальних послуг;

2.5. Запровадження послуг з управління житловим фондом;

2.6. Запровадження договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг для забезпечення гарантованого надання якісних послуг;

2.7. Стимулювання утворення об’єднань співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ);

2.8. Проведення поглибленого аналізу причин збиткової діяльності підприємств галузі після встановлення у 2006 році економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги;

2.9. Встановлення економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги;

2.10. Запровадження двоставкових тарифів для населення на централізоване опалення як найбільш ефективного механізму забезпечення своєчасних розрахунків теплопостачальних підприємств за спожиті енергоносії;

2.11. Організації проведення постійного моніторингу  стану оплати комунальних послуг комерційними споживачами, виявлення причин та встановлення періодів виникнення їх заборгованості  з метою запобігання втрат доходів підприємств, які надають ці послуги;

2.12. Забезпечення оплати житлово-комунальних послуг на рівні не нижчому 95-98% ;

2.13. Забезпечення проведення інвентаризації кредиторської та дебіторської заборгованостей на підприємствах житлово-комунальної сфери;

2.14. Проведення енергетичного та технічного обстеження об’єктів житлово-комунального господарства, експертизи витрат та втрат, пов’язаних з виробництвом та наданням житлово-комунальних послуг суб’єктами господарювання;

2.15. Розроблення Правил благоустрою територій населених пунктів відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів" та наказу Мінжитлокомунгоспу від 31.05.07 № 32 „Про затвердження Рекомендацій із розроблення правил благоустрою територій населеного пункту”;

2.16. Перегляду схем санітарної очистки населених пунктів відповідно до "Рекомендацій із розроблення схем санітарної очистки населених пунктів", затверджених наказом Мінбуду від 10.01.06 № 6;

2.17. Залучення громадськості до обговорення процесів реформування житлово-комунального господарства міст.

3. Рекомендувати Харківській міській раді:

3.1. Організувати проведення науково-технічного обґрунтування та перегляду у разі необхідності норм споживання холодної та гарячої води для населення з метою зменшення понаднормативних втрат води у мережах гарячого водопостачання;

3.2. Проаналізувати причини виникнення та списання значних сум  безнадійної дебіторської заборгованості промислових та  комерційних споживачів послуг водовідведення на комунальному підприємстві „Харківкомуночиствод”;

3.3. Привести у відповідність до Закону України “Про житлово-комунальні послуги” рішення міської ради від 20.12.06 № 1186 “Про визначення виконавців послуг у житловому фонді міста Харкова”;

3.4. Забезпечити розвиток конкурентного середовища у сфері надання житлово-комунальних послуг;

3.5. Продовжити удосконалення роботи КП “Жилкомсервіс”, як керуючої житловим фондом кампанії;

3.6. Вирішити питання щодо взаємовідносин між тепло- та водопостачальними  підприємствами при наданні послуг з централізованого постачання гарячої води;

3.7. Доопрацювати та затвердити в установленому порядку Програму розвитку міського електротранспорту м. Харкова  на період до 2015 року;

3.8. Щорічно забезпечувати встановлення договірних взаємовідносин між Харківським комунальним підприємством „Міськелектротранс” та органами місцевого самоврядування м. Харкова відповідно до Закону України «Про міський електричний транспорт» та Правил надання населенню послуг з перевезень міським електротранспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.04 №1735;

3.9. Привести тарифи на проїзд у трамваї і тролейбусі у відповідність до економічно обґрунтованих витрат, або забезпечити відшкодування з місцевого бюджету різниці між затвердженими та економічно обґрунтованими тарифами;

3.10. Здійснювати заходи, спрямовані  на створення умов пріоритетності функціонування та розвитку міського електротранспорту;

3.11. Розпочати впровадження автоматизованої системи контролю пасажирів на наземному міському електротранспорті.

4. Управлінню стратегії реформування житлово-комунального господарства (Олійник Н.І.):

4.1. Надавати методичну допомогу Головному управлінню житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської облдержадміністрації з питань  реформування житлово-комунального господарства,

термін: постійно;

4.2. Сприяти розробленню та реалізації пілотних проектів у житлово-комунальному господарстві, спрямованих на зменшення технологічних витрат та втрат ресурсів, впровадження прогресивних технологій, вдосконалення системи управління у житловому фонді та у сфері природних монополій,

  термін: постійно;

4.3. Забезпечити прискорення прийняття законопроектів "Про внесення змін до Закону України" Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального на 2004-2010 роки" та „Про особливості передачі в оренду та концесію об’єктів централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності”,

термін: IV квартал 2007;

4.4. Підготувати пропозиції з організаційної та фінансової підтримки створення при Харківській національній академії комунального господарства «Регіонального науково-освітнього та виробничого центру «Життєдіяльність міст» для Харківської, Сумської та Полтавської областей.

термін: IV квартал 2007.

5. Управлінню стратегії реформування житлово-комунального господарства (Олійник Н.І.) спільно з Управлінням житлової політики та розвитку житлового господарства (Кірюшин В.М.) та Управлінням економічного аналізу та прогнозування  (Судникова Ю.Д.):

5.1. Здійснити аналіз роботи КП “Жилкомсервіс” м. Харкова  за підсумками 2007 року,

термін: березень 2008.

6. Відділу кадрів (Касьян А.О.) спільно з Управлінням стратегії реформування житлово-комунального господарства (Олійник Н.І.):

6.1. Розробити та надати пропозиції керівництву міністерства щодо функціонування учбово-курсових комбінатів для підготовки робітничих спеціальностей в галузі житлово-комунального господарства,

термін: лютий 2008 року.

7.  Управлінню    економічного    аналізу   та   прогнозування  (Суднікова Ю.Д.):

 7.1. За підсумками роботи у 2007 році провести комплексний аналіз фінансово-економічного стану підприємств житлово-комунального господарства Харківської області та підготувати пропозиції,

термін: до 1 травня 2008 року;

7.2. Надавати методичну допомогу Головному управлінню житлово-комунального господарства Харківської ОДА щодо проблем фінансової стабілізації підприємств житлово-комунального господарства області,

термін: постійно.

8. Управлінню теплоенергетики (Бербенець В.М.):

8.1. Проаналізувати роботу Обласного комунального підприємства теплових мереж, та підготувати пропозиції,

термін:  III квартал 2007 року;

8.2. Забезпечити затвердження «Правил користування тепловою енергією»,

термін:  III квартал 2007 року;

8.3. Спільно з Головним управлінням житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської облдержадміністрації забезпечити отримання теплопостачальними підприємствами області ліцензій на здійснення господарської діяльності у сфері теплопостачання,

термін:  протягом  2007 року.

9. Управлінню економіки та тарифної політики (Кулеша А.А.):

9.1. Ініціювати в установленому порядку вирішення питання щодо продовження у 2007 році дії постанови Кабінету Міністрів України від 22.05.06 № 705 “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу” в зв’язку з підвищенням протягом 2005-2007 років цін на енергоносії,

термін: IV квартал 2007 року;

9.2. Зробити аналіз заходів щодо заборгованості із виплати заробітної плати по кожному підприємству галузі, розроблення та реалізації заходів щодо їх усунення,

термін: 01 листопада 2007 року.

10. Управління житлової політики та розвитку житлового господарства (Кірюшин В.М.):

10.1. Забезпечити затвердження нормативно-правових документів щодо запровадження послуг з управління житловим фондом,

термін: ІV квартал 2007 року;

10.2. Прискорити погодження проекту наказу Мінжитлокомунгоспу «Про внесення змін до наказу Мінбуду від 22.11.05 №4 «Про затвердження Порядку відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення і постачання гарячої води при відмові споживача від централізованого теплопостачання»,

термін:  III квартал 2007 року;

10.3. Опрацювати питання щодо розповсюдження проекту «Стале самоуправління багатоквартирними будинками» на ОСББ Харківської області,

термін:  2007-2008 роки;

11. Управлінню водопровідно-каналізаційного господарства (Рудий В.П.):

11.1. Внести зміни до Порядку розроблення та затвердження  технологічних  нормативів використання питної води та Галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствам водопровідно-каналізаційного господарства України, затверджених   наказом Держжитлокомунгоспу від 17.02.2004р №33 щодо поступового зменшення галузевих нормативів   використання питної води,

термін:  грудень 2007 року;

11.2. З виїздом на місце перевірити виконання заходів  щодо запровадження на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства області обов’язкового технологічного обліку води на всіх етапах її добування, транспортування та реалізації споживачам та зменшення втрат питної води,

термін: I квартал  2008 року.

12. Управлінню благоустрою та комунального обслуговування (Стеценко Я.А.):

12.1. Надати нормативно-методичну допомогу Харківській області при розробленні місцевих програм поводження з побутовими відходами, Правил благоустрою та схем санітарної очистки населених пунктів,

термін: 2007  рік;

12.2. Спільно з Головним управлінням житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської облдержадміністрації узагальнити досвід м. Богодухова у сфері благоустрою, та підготувати пропозиції,

термін: ІV квартал 2007 року.

13. Управлінню благоустрою та комунального обслуговування (Стеценко Я.А.) спільно з Юридичним відділом (Крилова І.І.):

13.1. Надати допомогу у вирішенні питання правомочності (відповідно Закону України "Про поховання та похоронну справу") функціонування приватного кладовища товариства з обмеженою відповідальністю "Ритуал-сервіс" у Дергачівському районі,

термін: 01.01.2008 року.

14. Відділу міського електротранспорту  (Вірченку В.В.):

14.1. Забезпечити моніторинг впровадження на наземному міському електротранспорті м. Харкова автоматизованої системи контролю проїзду пасажирів,

термін: 2007 рік;

14.2. Надати допомогу у доопрацюванні проекту Програми розвитку міського електротранспорту м. Харкова на період до 2015 року та її погодженні,

термін: липень 2007 року;

14.3. Забезпечити подання Порядку формування тарифів на проїзд у міському електротранспорті (трамвай, тролейбус) на реєстрацію до Мін’юсту,

термін: серпень 2007 року. 

15. Головній державній технічній інспекції міського електротранспорту (Менжересу В.А.):

15.1. Вирішити питання відповідно до вимог чинного законодавства щодо реєстрації та введення в експлуатацію трамвайних вагонів типу 71-619КТ, які закуплені  у 2006 році м. Харковом за рахунок фінансового лізингу,

термін: серпень 2007 рік.

16. Контроль     за    виконанням   цього   рішення  покласти   на   заступників   Міністра з питань житлово-комунального господарства відповідно до розподілу функціональних обов’язків.

Голова колегії
О.П.Попов


Источник: http://www.minjkg.gov.ua/news/print.php?id=79
Категория: Авторские материалы специалистов | Добавил: dez (17.12.2007) | Автор: О.П.Попов
Просмотров: 5016 | Рейтинг: 3.0/1 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Copyright MyCorp © 2024