Для реформи житлово-комунального господарства (ЖКГ) потрібен центральний орган регуляторної влади, який співпрацюватиме із регіональним регулятором. Про це повідомив сьогодні заступник директора департаменту стратегічного розвитку міністерства будівництва, архітектури та ЖКГ України Олександр Осадчев під час круглого столу з обговорення Концепції проекту закону України "Про державне регулювання сфери послуг, які надаються підприємствами ЖКГ".
За його словами, при розробці програми реформування ЖКГ, широко використовується досвід Прибалтики, в якому центральний регулятор один приймає рішення стосовно тарифів на послуги ЖКГ і це рішення можуть оскаржуватись тільки через суди. Такий орган видає ліцензії на впровадження господарської діяльності та установку тарифів. Таким чином, ще раз перевіряються господарства, які будуть надавати ці послуги.
О.Осадчев підкреслив, що взагалі існує дві моделі, щоб регулювати діяльність суб'єктів природних монополій. Перша – коли регулятивні функції покладаються на спеціально утворений центральний регуляторний орган, друга – коли регуляторні функції утворюють центральний орган виконавчої влади та виконавчі органи місцевого самоврядування або спеціально створенні регіональні, місцеві регуляторні органи. Перша модель застосовується у Великобританії, де приватизовані підприємства водопостачання та водовідведення, країнах Балтії та Південної Америки. Друга модель використовується у країнах Євросоюзу, СНД та Близького Сходу.
Враховуючи вищезазначений досвід, О.Осадчев відзначив, що Україна буде розробляти власну модель, яка заснована на створенні центрального органу регуляторної влади.
Источник: http://www.rbc.ua/ukr/newsline/2006/11/20/144709.shtml |