Приветствую Вас Гость | RSS Суббота
04.05.2024, 01:39
Форма входа
Главная Регистрация Вход Поиск
Меню сайта
Календарь новостей
«  Июль 2008  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзья сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 382
Статистика
Главная » 2008 » Июль » 7 » 07.07.08 Президент провів нараду щодо відновлення макроекономічної стабільності
07.07.08 Президент провів нараду щодо відновлення макроекономічної стабільності
17:00

Президент України Віктор Ющенко проводить нараду щодо відновлення макроекономічної стабільності. Нарада відбувається в Секретаріаті Глави держави.

У нараді беруть участь: Прем'єр-міністр України Юлія Тимошенко, Голова Верховної Ради Арсеній Яценюк, Міністр економіки Богдан Данилишин, Міністр фінансів Віктор Пинзеник, Голова Національного банку Володимир Стельмах, заступник Глави Секретаріату Президента України Андрій Гончарук, керівник Головної служби соціально-економічного розвитку Роман Жуковський, директор ДУ «Інститут економіки та прогнозування» НАН України Валерій Геєць, директор Національного інституту стратегічних досліджень Юрій Рубан.

За пропозицією Президента, нарада розпочалася із заслуховування доповіді Голови Національного банку Володимира Стельмаха щодо узгодження планів Національного банку у монетарній політиці із новим макроекономічним прогнозом уряду.


Як повідомила прес-секретар Президента Ірина Ванникова, Глава держави вважає відмову Уряду узгодити з Національним банком сценарії макроекономічного розвитку країни до кінця року великим ризиком.

У проекті змін до Державного бюджету прогноз рівня інфляції, виходячи з якого розраховані розміри соціальних стандартів, зазначено у 15,9%. Водночас, цей прогноз Національний банк був готовий підтримати лише за умови направлення всіх додаткових доходів на зменшення дефіциту бюджету або такі інфляційно нейтральні напрямки, як скасування податку на купівлю-продаж валюти або закачування природного газу у сховища.

«Ще одна помилка у прогнозі інфляції може призвести до того, що встановлені нові розміри соціальних стандартів будуть знову заниженими вже за 2-3 місяці», - наголосила прес-секретар на позиції Президента в цьому питанні.

Глава держави України вважає, що неузгодженість макроекономічної політики Уряду та НБУ ставить під сумнів реальність запропонованих змін до Державного бюджету. За неспроможність двох державних інститутів дійти згоди громадяни України можуть заплатити надто високу ціну, вважає Президент.

«На думку Президента України, Уряд при внесенні змін до державного бюджету замість спрямування додаткових доходів на зміцнення економічної стабільності та розвиток держави, пропонує використати їх в основному на політику проїдання», - повідомила Ірина Ванникова.

Так, наприклад, Урядом не виконано в повному обсязі рішення РНБО щодо збалансування фінансових потоків НАК «Нафтогаз України». Для такого збалансування необхідно додатково щонайменше 5 млрд. грн. до тих обсягів, що передбачені в чинному бюджеті. Для того, щоб виконати це рішення, у проекті змін необхідно додатково передбачити ще 1 млрд. грн. Президент вимагає, щоб ці кошти були передбачені НАК «Нафтогаз України» для закачування газу у підземні сховища з метою зменшення впливу підвищення цін на газ у наступних роках.

Також не враховані наступні пропозиції Президента України:

  • проектом змін до Державного бюджету передбачено збільшення фінансування Аграрного фонду на 1 млрд. грн.. На переконання Президента, цього недостатньо. Для того, щоб Аграрний фонд виконував свою функцію - утримання балансу ціни на зерно, - країні необхідно мати в ньому щонайменше 1,2 млн. т зерна. На закупівлю такого обсягу за нинішньою ціною (1251 грн. за 1 т зерна 3 класу), необхідно 1,5 млрд. грн.
  • не передбачено необхідного фінансування для проведення експерименту з побудови доступного житла. Президент нагадує, що існуюча політика забезпечення житлом довела свою недосконалість. Черга, успадкована ще з радянських часів, майже не рухається. Проблема для 1,3 млн. сімей залишається невирішеною. У державі існує 21 програма, що передбачає побудову або купівлю житла для різних категорій громадян. Критерії, які використовують ці програми - різні, ефективність програм - низька. Вимоги Президента щодо необхідності виділення вже в цьому році на цю мету 500 млн. грн. враховані лише частково - у проекті передбачено 200 млн. Аналогічна ситуація з вирішенням надзвичайно гострої проблеми з придбанням житла військовослужбовцям. Замість запропонованих у відповідному Указі Президента 1,1 млрд. грн. передбачено лише 200 млн. грн., при чому за спецфондом. Президент вважає, що мінімальне фінансування по цьому напрямку не може бути нижче 500 млн. грн.
  • проектом змін до Державного бюджету не передбачено виконання в повному обсязі завдань, визначених Указом Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення розвитку Збройних Сил України». Заходи, передбачені цим Указом, є необхідними для підвищення боєздатності армії та забезпечення переходу на контрактну армію. На цю мету додатково необхідно було передбачити 500 млн. грн.
  • надзвичайно низький рівень врахування пропозицій Президента по гуманітарній та екологічній сферах. Так, якщо відповідно до Указу Президента, спрямованого на підвищення якості освіти, необхідні видатки складають 771 млн. грн., то в проекті бюджету на ці цілі передбачено лише трохи більше 100 млн. грн. Також Президента України непокоїть ситуація, пов'язана із вітчизняним книговидавництвом. Водночас його пропозиція щодо збільшення фінансування цього напрямку на 20 млн. грн. також не врахована. Відсутня реакція Кабінету Міністрів на пропозицію Президента щодо суттєвого збільшення видатків на збереження природного та заповідного фонду - йдеться як про підтримку вже існуючих біосферних заповідників, так і про створення нових. На цю мету необхідно 70 млн. грн., водночас таких додаткових видатків у проекті змін до бюджету не передбачено.
Просмотров: 1034 | Добавил: dez | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Copyright MyCorp © 2024