Приветствую Вас Гость | RSS Четверг
02.05.2024, 16:02
Форма входа
Главная Регистрация Вход Поиск
Меню сайта
Календарь новостей
«  Март 2008  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Друзья сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 382
Статистика
Главная » 2008 » Март » 27 » 27.03.08 Розпочато комплексний аудит у сфері житлово-комунального господарства по регіонах України
27.03.08 Розпочато комплексний аудит у сфері житлово-комунального господарства по регіонах України
18:49

З метою отримання повної та об’єктивної інформації щодо стану справ у сфері житлово-комунального господарства в Автономній республіці Крим, областях України, містах Києві та Севастополі за підсумками роботи у 2007-му році, реалізації заходів реформування і розвитку галузі по регіонах, створено комплексні групи під керівництвом заступників Міністра О.Мазурчака та А.Козленка для проведення аудиту стану підприємств ЖКГ та використання ними коштів з державного бюджету .

Станом на 27.03.08 перевірки проведено у чотирьох областях України. Висновки не втішні і заслуговують на увагу громадськості, а в окремих випадках і на реакцію правоохоронних органів. Діяльність відповідних підприємств взято під контроль Мінжитлокомунгоспу, на колегії Міністерства, яка відбулась 27 березня 2008-го року керівники галузевих управлінь обладміністрацій отримали суворі попередження за недостатній контроль використання бюджетних коштів у регіональному житлово-комунальному господарстві.


Перевіркою Мінжитлокомунгоспу в Закарпатській області встановлено:

– За даними статистичної звітності, втрати та невраховані витрати питної води в Закарпатській області сягають 77,1% при середніх в Україні 36,9%, в тому числі у м. Ужгороді – 50,4%, Мукачеві – 68%.

– Майже половина існуючих очисних споруд області потребує реконструкції, а в м. Ужгороді – негайної реконструкції. Тривалий час одна із двох очисних споруд міста знаходиться в аварійному стані, тому майже 9,5 млн. куб.м. за рік, або 34% стічних вод не проходять біологічної очистки і скидаються прямо в річку Уж. В селищах міського типу Міжгір’я, Дубове, Тересва, Буштино, Кобилецька Поляна, Ясеня, Вишково очисні споруди зовсім відсутні (зруйновані паводками у 1998, 2001 років і не відновлені до цього часу). Тому неочищені стічні води скидаються у річки Тиса, Ріка, Тересва, Сокурка. Ще у 2004 році було виділено на реконструкцію очисних споруд Ужгорода 21 млн. гривень, але фірма, яка виграла тендер і субпідрядник робіт зникли разом з грошима.

– За бюджетною програмою «Розвиток і реконструкція централізованих систем водопостачання та водовідведення» у 2007 році для Закарпатської області було передбачено 2млн.352 тис. грн., профінансовано в повному обсязі, використано – 1млн.894тис. грн, або 80,5%. На двох об’єктах, в смт Дубове Тячівського району та с. Завидово Мукачівського району, роботи загальної вартістю 325 тис. грн. не виконувались, тому що не знайшлось учасників торгів за тендерними пропозиціями.

– У 2007 році з державного бюджету Закарпатській області було надано 15млн. 345 тис. грн. субвенції на заходи з енергозбереження. Станом на 1 січня 2008-го року з цієї суми використано лише 9 млн.115 тис. грн. (59 %), решту – 41% коштів повернуто до бюджету. Не освоєно з ремонту і реконструкції теплових мереж та котелень – більше 4 млн. грн. або 50 %; з оснащення інженерних вводів приладами обліку (лічильниками) - більше 2 млн. грн. або 47 %. З усіх коштів, що не використала на заходи з енергозбереження Закарпатська область 97 % (більше 7 млн. грн.) припадають на місто Ужгород. У м. Мукачево встановлено 59 будинкових лічильників тепла, але вони так і не підключені, і споживачам нараховуються суми за послуги із розрахунку за опалення квадратного метра площі. Аналогічна ситуація і в м. Виноградово.

– Закарпатська облдержадміністрація використала лише 65 % виділених коштів на капітальний ремонт та модернізацію ліфтів житлового фонду. Передбачалось замінити 3-и та капітально відремонтувати 23 ліфта. З виділених 260,6 тис. грн., 169,7 тис. грн. спрямували на заміну 1-го ліфту. Невикористані кошти можна було спрямувати на капітальний ремонт ліфтів, однак Закарпатська облдержадміністрація не забезпечила використання виділених коштів в повному обсязі.

Перевіркою Мінжитлокомунгоспу в Луганській області виявлено:

– Водопровідно-каналізаційне господарство Луганської області є найбільшим споживачем електроенергії серед підприємств галузі. У 2007 році спожито електроенергії понад 450млн.кВт.год. на суму понад167 млн. грн., проте оплачено лише 93,4 млн. грн., або 56 %. Станом на 1 січня 2008-го року загальна заборгованість підприємств водопровідно-каналізаційного господарства області за спожиту електроенергію склала близько 496 млн. грн.

– Зношеність основних фондів комунальних підприємств водопровідно-каналізаційного господарства області сягає 62,3%. Понад 7 тисяч 250 км водопровідно-каналізаційних мереж області, або 47% знаходяться в аварійному стані і потребують заміни ( при середньому показнику по країні - 33%). Зношеність магістральних водогонів складає 88 %. Такий стан призводить до значної кількості аварій. У січні 2008-го року зареєстровано 1530 поривів мереж, що на 15 % більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

– Через незадовільний технічний стан водогону Молодогвардійськ-Свердловськ та розподільчих мереж понад 20 тис. чоловік мешканців м. Червонопартизанська отримують воду 2-3 рази на тиждень по кілька годин. Подібна тенденція спостерігається в більшості населених пунктів області.

– У м. Луганську встановлено 202 будинкових лічильники тепла, їх так і не підключено, весь опалювальний сезон люди змушені платити не за фактично отримане тепло, а за розрахунком опалення кв. метра житла. Кошти, виділені з держбюджету на енергозбереження не використовуються належним чином. Приміром, з м. Брянка вони повернуті повністю, в обсязі 3 млн. гривень.

– Вугледобування і деформація всієї товщі порід привели до регіональних змін гідродинамічного режиму підземних та поверхових вод. В наслідок чого понад 84% питної води через підвищену жорсткість і мінералізацію не відповідає вимогам ГОСТу 2874-82 “Вода питьевая. Гигиенические требования и контроль за качеством”. Водопостачальні підприємства області реалізують споживачам питну воду з відхиленням від вимог державного стандарту на підставі тимчасових дозволів, наданих Держспоживстандартом України, відповідно до рекомендацій Міжвідомчої комісії при Мінжитлокомунгоспі.

– Луганська обласна Рада бачить вихід із кризи водопостачання у передачі в концесію обласного підприємства водозабезпечення «Луганськвода». Було проведено відповідний конкурс, за некоректними умовами якого (переможець повинен мати досвід роботи на території, де мешкає понад 3 мільйони населення) у конкурсі не змогли взяти участь представники Чехії та Литви. Таким чином переможцем конкурсу міг бути тільки водоканал з Санкт-Петербургу.

Перевіркою Мінжитлокомунгоспу житлово-комунального господарства Херсонської області встановлено:

– Проблемним питанням у теплопостачанні міста є надання відповідних послуг Херсонською ТЕЦ. Маючи 100% тариф та генерацію електроенергії ТЕЦ не забезпечено стабільного постачання тепла в місто. Станом на 3 листопада 2007-го року 536 будинків міста, які зав’язані на теплопостачання від ТЕЦ, цю послугу не отримували. Станом на 3 грудня 2007-го року без опалення залишалось 136 будинків. Ці факти отримали гостру негативну оцінку депутатів міської ради та мешканців міста. Як наслідок, в січні 2008-го року рівень сплати мешканцями міста за послуги теплопостачання ВАТ «Херсонська ТЕЦ» складав лише 38%.

– Приладами будинкового обліку води оснащено лише 9 багатоповерхових будинків міста Херсон (тобто всього 0,5%), 57% квартир, 53% приватних домоволодінь. Водопостачання в місті здійснюється за графіком. Держспоживстандартом надавався дозвіл на використання питної води з відхиленнями від стандарту.

– Найбільш проблемним питанням житлового фонду міста залишається стан ліфтового господарства. В місті не працюють 274 ліфти (18,75%) зі 1461, які експлуатуються містом. В 2007 році з державного бюджету планувалось надходження до Херсонської області на ремонт ліфтів 2947 тис. грн., що дало б можливість модернізувати 135 ліфтів. Фактично було профінансовано з держбюджету 794 тис. грн., - відремонтовано лише 68 ліфтів.

Перевіркою Мінжитлокомунгоспу діяльності комунальних підприємств міста Біла Церква, Київської області виявлено:

– У 2007-му році за рахунок державних субвенцій у Білій Церкві передбачалось встановлення 90 лічильників теплової енергії, 90 лічильників холодної води і 200 лічильників гарячої води на загальну суму 1млн.762 тис. грн. В результаті проведеного конкурсу на встановлення засобів обліку споживання води і теплової енергії міська рада уклала договір з переможцем тендеру ТОВ «Форт-К» на встановлення лічильників теплової енергії в кількості 36 шт., лічильників гарячої води 28 шт. На загальну суму, враховуючи співфінансування – 1млн. 933 тис. грн. При запланованій вартості встановлення одного лічильника холодної води у сумі 3,07 тис. грн., фактична вартість склала – 5,33 тис. грн., лічильника теплової енергії 10,5 тис. грн. та 28 тис. грн., для лічильника гарячої води 3 тис. грн. та 21,4 тис. грн. відповідно. Таким чином, щонайменше втричі завищено загальну вартість встановлення лічильників.

– Теплова магістраль «ТЕЦ – місто» має довжину 4 км. і знаходиться в незадовільному технічному стані. Загальна вартість її заміни складає більше
60 млн. грн. В 2007-му році на реконструкцію траси з державного бюджету виділено 957,5 тис. грн., разом зі співфінансуванням 1 млн.196 тис. грн. За ці кошти поруч з діючою магістраллю було прокладено 167 метрів нової теплотраси. Враховуючи такі темпи реконструкції, прокладання нової магістралі можна завершити за 24 роки. Мінжитлокомунгосп вважає, що кошти використані неефективно та з порушенням порядку фінансування.

– Водопостачання Білої Церкви забезпечується підприємством КОКП ВКГ “Київоблводоканал,” яке знаходиться в обласній комунальній власності. На момент перевірки підприємство знаходиться в критичному фінансовому стані. Дебіторська заборгованість на 10 лютого 2008-го року складає – 36млн.782 тис. грн. При цій катастрофічній ситуації КОКП ВКГ “Київоблводоканал” взяв кредит в банку в розмірі 25 млн. грн., під гарантії приватної структури в м. Житомир, на закупівлю торфу для виробництва органічних добрив, начебто з використанням відходів очисних споруд водоканалу. Дані кошти перераховано іншій приватній структурі в м. Житомир. Фірма –поручитель, внесла кошти в банк за водоканал і стала його кредитором на суму 23 млн. грн. На час перевірки торф на підприємство не надійшов.

Додаткова інформація щодо негативних фактів використання бюджетних коштів по Україні:

1. У м. Севастополі не використано кошти в обсязі 715,9 тис. грн., що складає 100 % від передбачених за бюджетною програмою «Розвиток і реконструкція централізованих систем водопостачання та водовідведення» у 2007 році.

2. Низький рівень використання коштів бюджетної програми «Розвиток і реконструкція централізованих систем водопостачання та водовідведення» – від 55 до 80 %, спостерігається в Житомирській, Івано-Франківській, Закарпатській, Тернопільській областях, що викликало зволіканням замовників з проведення процедури торгів, що в свою чергу, призвело до невиконання в повному обсязі запланованих робіт або відмови підрядників укладати відповідні договори.

3. Найгірше використано субвенції на заходи з енергозбереження, у тому числі оснащення інженерних вводів багатоквартирних житлових будинків засобами обліку споживання води і теплової енергії, ремонт і реконструкцію теплових мереж та котелень, будівництво газопроводів і газифікацію населених пунктів у 2007 році, у м. Києві та Закарпатській області. У минулому році з державного бюджету м. Києву було надано 38 млн.518 тис. грн. Станом на 1 січня 2008-го року використано 18 млн.741 тис. грн. (48 %), з них по газифікації не використано 20,42 %, з ремонту і реконструкції теплових мереж та котелень – 59 %, з оснащення інженерних вводів приладами обліку - 49,59%.

Просмотров: 1183 | Добавил: dez | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Copyright MyCorp © 2024